تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

رشد اقتصادی چین مدیون تبلیغات

چین در حالی بالاترین رشد اقتصادی جهان را به خود اختصاص می‌دهدکه تبلیغات نقش مهمی در این اقتصاد ایفا می‌کند

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، آمارها نشان می‌دهد هم اکنون صنعت تبلیغات تجاری در چین با رشد سی درصدی در سال رسیده است که بیشتر آن بر تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی متمرکز است.

تا سال 1979 هر گونه تبلیغات در چین ممنوع بود اما اکنون این مسئله از کنترل خارج شده است و به شکلی افسارگسیخته پیش می‌رود به طوری که صنعت تبلیغات در چین را نمونه‌ای از جستجو برای یافتن طلا در دنیای جدید توصیف می‌کنند.کارشناسان برآورد می‌کنند ارزش تبلیغات تجاری در چین امسال به حدود سی و دو میلیارد دلار برسد.

پیش بینی می‌شود تا سه سال آینده چین جای ژاپن را به عنوان دومین بازار تبلیغاتی جهان بگیرد.گرچه اکنون بیشترین تبلیغات تجاری در چین با تلویزیون است اما رشد تبلیغات اینترنتی سالیانه پنجاه درصد است که بزودی از تبلیغات تلویزیونی پیشی می‌گیرد

بیچاره پیام بیچاره مخاطب

تبلیغات چیست؟

معرفی یک کالا به مخاطب، اگرچه مرغوب نباشد، معرفی خدمات یک سازمان یا موسسه اگرچه مطلوب نباشد و یا معرفی یک شخص برای کسب مقبولیت و مشروعیت اگر چه مقبول نباشدو... .

پس این را قبول داریم که تبلیغ ، معرفی یا توصیه می کند که یک کالا یا شخص را بپذیریم.البته پیامی که این وسط منتقل می شود و قالبی که این پیام را منعکس می کند حائز اهمیت است.پیام اولین تیری است که سازمان و موسسه با کمک مشاوران تبلیغاتی می سازد و به سمت مخاطب پرتاب می کند.اگر این پیام درست انتخاب شود و به شکلی حرفه ای بیان شود مغز مخاطب همیشه در تسخیر شماست و اگر چنین نشود وای به حال شما.

پس تبلیغات نیاز به خلاقیت دارد،خلاقیتی متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم و پیشنه تاریخی مردم نه صرفا زیبایی.اگر به مخاطب و عوامل تاثیر گذار او توجه نکنیم و آنها را نادیده بگیریم و به معنای دیگر به شعور مخاطب توهین کنیم، تبلیغات را باید فراموش کنیم.

تبلیغات وسیع با کمترین هزینه

امروز یکی از دوستان قدیمی تلفنی تماس گرفت.

اصرار زیادی داشت که حتما باید من را ببیند،من هم تسلیم شدم و در دفتر کار قراری را با هم فیکس کردیم.

موضوع قرار (اصرار) : برگزاری نشست خبری بود.

دوست محترم من فقط این را می دانست که می خواهد یک نشست خبری را برگزار کند ، البته چیزهای پیش پا افتاده ای هم بلد بود.همین!

گفتم:خوب چه پیامی قرار است در این نشست مطرح شود؟ فرستنده یا فرستنده گان پیام چه کسانی هستند؟ تاریخ ارایه پیام؟ محل ارایه آن؟ کیفیت نشست به لحاظ ارتباطی و رسانه ای؟

البته دوست عزیزم فقط می گفت شما چه پیشنهادی می دهی.یعنی که(نمی دانست)!

بالاخره بعد از بررسی های ویژه و ارزیابی کارشناسی یک برنامه مناسب طراحی شد، که همانجا تلفنی تائیدش را از مسئولان امر گرفت.

برنامه هم قرار شد با حضور نمایندگان رسانه های :

- خبرنگاران روزنامه های کثیر الانتشار

- خبرنگاران نشریات تخصصی حوزه مورد نظر

- خبرنگاران صدا و سیما

- خبرنگاران رسانه های برون مرزی و بین المللی برگزار شود.

یک تبلیغات وسیع با کمترین هزینه

تبلیغ نوعی مایع شوینده با قدرت ضدعفونی کنندگی بسیار قوی

مک دونالد و خلاقیت در تبلیغات

 

شرکت مک دونالد در تبلیغ خلاقانه فوق و در قالب یک بیلبورد به صورتی هوشمندانه اقدام به معرفی برند و محصولات خود نموده است. این بیلبورد محصولات غذایی مک دونالد را به ترتیب زمان مصرف نمایش می دهد. لگوی مک دونالد که به صورت m است طوری بالای این بیلبورد نصب شده است که در هر ساعت سایه این لگو روی محصول غذایی خاصی قرار می گیرد. به عنوان مثال در تصویر فوق که در ساعت 12 ظهر گرفته شده است سایه لگوی مک دونالد روی همبرگر مک دونالد قرار گرفته است. یعنی اینکه : الآن ظهر شده است و موقع خوردن همبرگر مک دونالد است.

این بیلبورد در هر ساعت به شما می گوید که وقت خوردن کدام یک از محصولات مک دونالد فرا رسیده است. به این ترتیب این بیلبورد تبلیغاتی تمام آنچه لازم است را بصورتی هوشمندانه و آنهم فقط با یک تصویر پویا به مخاطب انتقال می دهد.

افزایش درآمد تبلیغات رادیویی در آسیا

درآمدهای حاصله از تبلیغات رادیویی شبکه‌های فعال در منطقه آسیا و اقیانوسیه، در سال 2007 به طور میانگین 32 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایسنا، مارک نیلی، رییس رادیوهای منطقه‌ای موسسه تحقیقاتی نیلسون در گزارش خود اعلام کرد: رشد درآمد شبکه‌های رادیویی حاصل افزایش سیزده درصدی درآمدی است که در حوزه‌های تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات به دست آمده است. وی این ارقام به دست آمده را مربوط به 10 کشور چین، اندونزی، هند، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، تایلند، مالزی، استرالیا و نیوزلند دانست.
مارک نیلی همچنین ارقامی را ارایه داده است که نشان می‌دهد اگرچه مجموع زمان‌های استفاده از رادیو نسبت به سال قبل اندکی کم شده است، اما هنوز در مقایسه با مجموع زمان‌های استفاده از تلویزیون بسیار بیشتر است.
به نقل از سایت اتحادیه رادیو تلویزیون آسیا اقیانوسیه (ABU)، نیلی با اشاره به این‌که موسسه نیلسون تحقیقات خود را در استرالیا انجام می‌دهد، گفت: با نصب یک نرم‌افزار برروی گوشی تلفن همراه توسط این موسسه، توانستند کانال‌های رادیویی که مردم مدام به برنامه‌های آنها گوش می‌دهند را ثبت کنند.
او در پایان گفت: اگرچه این تحقیق هم نمی‌تواند به درستی نشان دهد که آیا مردم واقعا به این کانال‌ها با دقت گوش می‌دادند یا خیر، اما این روش بهتر از روش‌ سنتی پرسش و پاسخ است.