تشویق یکی از ابزار تبلیغاتی است که متاسفانه تنها در کشور ما نادیده گرفته می شود. اتفاقی دیروز برام افتاد که خیلی جالب بود٬ سوار ماشین شدم برای رسیدن به منزل سه نفر آقا بودیم که عقب نشسته بودیم و یه خانوم چادری البته از نوع- درست و حسابیش - زمانی پس طی مسافتی هنگامی که خانوم خواست پیاده بشه و کرایه خودش رو ژرداخن کنه راننده از دریافت کرایه امتناء کرد و گفت:به خاطر حجابتون از شما پول نمی گیرم.
خیلی برام جالب بود که یه مرد چطوری با یه ابزار ساده یه زن رو به حجاب داشتن تشویق کرد البته در حد توانش. اما متاسفانه تا حالا چقدر دیده شده که با حجاب های جامعه مورد تشویق قرار بگیرند ؟ و چقدر دیده شده که با بد حجاب ها مورد سرزنش و نکوهش قرار بگیرند؟
چرا تبلیغ درستی برای حجاب صورت نمی گیرد؟ چرا؟
آنچه در دنیای امروز مسلم است این است که زمانی فروشنده می تواند بفروشد و هنگامی خریدار می تواند بخرد که آگاهی و اطلاع رسانی درست صورت گرفته باشد . اطلاع رسانی که فروشنده برای کالای خود انجام میدهد و آگاهی که خریدار باید نسبت به محصولی که می خرد داشته باشد حال چه عامل این اتصال را فراهم می کند و ارتباط فروشنده و خریدار را فراهم می سازد ؟
آری ، تبلیغات این توانایی و قدرت را دارد که شرایطی را فراهم سازد که هر دو عامل مذکور به اهداف خود دست یابند اما باید توجه داشت نه هر تبلیغی!