تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

رکورد شکنی تبلیغات آنلاین در بازی‌های المپیک

کارشناسان معتقدند حجم تبلیغات آنلاین تا پایان سال 2008 به رشد 30درصدی می‌رسد. آنها مهم‌ترین و موثرترین دلیل چنین رشد چشمگیری را برگزاری بازی‌های المپیک در این سال‌ می‌دانند. البته علاوه بر اینها کاهش قیمت آگاهی‌های آنلاین از 5/2درصد در سال 2007 به 3/3درصد در سال 2008 موضوعی است که نمی‌توان به راحتی از تاثیر آن چشم پوشید.

این در حالی است که کارشناسان IDC پیش‌بینی می‌کنندکه به طور کلی صنعت تبلیغات آنلاین در فاصله سال‌های 2006 تا 2009 به رشد 85 درصدی دست پیدا می‌کند. در مقابل اما گویا تبلیغات چاپی در روزنامه‌‌ها در کشورهای پیشرفته رو به کاهش گذاشته است و انتظار می‌رود حجم این آگهی‌ها تا پایان سال 2009 تا 2/35درصد کاهش پیدا کند. با این حال نباید نمایشگرهای دیجیتالی بزرگ را فراموش کرد. این نمایشگرها شاید جدی‌ترین رقیب تبلیغاتی آنلاین باشند. تبلیغات در این نمایشگرها تا سال 2009 به رشدی برابر 9/5درصد می‌رسد.

 

جلوگیری از ادامه پخش یک آگهی بدلیل 'تداعی اسلامگرایی'

مقامات فروشگاه زنجیره ای "دانکین دوناتز" آمریکا بدنبال شکایاتی که دریافت کرده اند از ادامه پخش یکی از آگهی های این فروشگاه خودداری کرده اند.
برخی شکایت کرده اند که در یکی از آگهی های این فروشگاه، دستمال گردنی که شخصیت این این آگهی به هنگام تبلیغات محصولات فروشگاه پوشیده، حمایت سمبلیک از تندروی اسلامی است.

شخصیتی که در این آگهی که تبلیغ "قهوه یخی" است، در آن ظاهر می شود، "راشل ری" آشپز معروف برنامه های تلویزیونی آمریکاست.دستمال گردنی که خانم "ری" در این آگهی از آن استفاده می کند، شبیه "چفیه" عربی است.

یک بلاگر درباره استفاده این دستمال گردن در این آگهی نوشته که این آگهی ویدیوهای بنیادگرایان را در ذهن تداعی می کند.

مقامات "دانکین دوناتز" پس از دریافت انتقادهای دیگری در خصوص این آگهی تصمیم گرفتند که از ادامه پخش آن خودداری کنند.مقامات فروشگاه گفته اند که "دستمال گردن ابریشمی که خانم ری در آگهی از آن استفاده کرده است، از سوی طراح لباس خانم ری پیشنهاد شده بود و در استفاده از آن هیچ منظور خاصی مد نظر نبوده است."

مقامات "دانکین دوناتز" ادامه داده اند که "اما با توجه به سوء تعبیری که پیش آمده، آنها از ادامه پخش این آگهی خودداری کرده اند."

قهرمانهای ملی و تجارت شخصی

                                  

چند سالی است که بسیاری از ورزشکاران ملی با تبعیت از فرهنگ حاکم بر شیوه های تبلیغات اروپایی در صحنه های تبلیغاتی کشور حضوری مستمر پیدا نمودند،غافا از اینکه ورزشکاران ایرانی با پول بیت المال تمرین می کنند و مسابقه می دهند و زندگی می کنند و ورزشکاران کشورهای غربی به گونه ای دیگر.

در همین رابطه مطلبی در وبلاگ چهار راه تبلیغات خواندم که مطالعه آن خارج از لطف نخواهد بود.ادامه