تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

دستورالعمل آگهی های تبلیغاتی در صدا و سیما

آگهی تبلیغاتی در صدا و سیما ماهیتا یک برنامه رادیویی است که به رغم زمان کوتاه ، هدفی بلند و تأثیری عمیق و گسترده دارد ، چرا که با بهره گیری از تکنیک های پیشرفته ، بیانی شیوا و موجز و ساختار قوی ، عمدتا توسط زبده ترین متخصصان تهیه و اغلب در پرشنونده ترین و پربیننده ترین ساعات رسانه پخش می شود . بی تردید جذابیت هرچه افزون تر این شاهکارهای کوچک که در واقع نشان از درک عمیق هنری ، اندیشه های توانا و خلاقیت ذهنی سازندگان دارد ، کمال مطلوب است مشروط بر اینکه اعمال دقت و مراقبت در پاسداری و حفظ حریم ارزشهای فرهنگی و اجتماعی و اصول اعتقادی جامعه که اولی ترین مسئولیت هنر و هنرمند متعهد و بلکه آحاد جامعه است چرا که به دلیل تأثیر آن ، هر غفلت کوچک می تواند ضایعه فرهنگی به دنبال داشته باشد . ادامه...

 

نقش «عنوان ها» در تبلیغات موثر

عنوان در افزایش فروش محصول و تغییر نگرش افراد جامعه بسیار تاثیر گذار است در اینجا چند عنوان موثر در تکنیک های تبلیغاتی را معرفی می کنم:

عنوان های تهییج کننده
یکی از راه های ساده و مؤثر نگارش متن تبلیغ، فهرست کردن ویژگی های محصول است. اگر شما تبلیع خود را به این صورت بنویسید، می توانید از یک عنوان توجیه کننده که به معرفی فهرست شما می پردازد، استفاده کنید. نمونه هایی از این دست عبارتند از:
«هفت دلیلی که توجیه می کنند چرا بایستی شما به سازمان هوانوردی و فضانوردی ملحق شوید». و یا «از 120 تا 4000 دلیل مختلف که توجیه می کنند چرا بایستی شما کت پوست خود را در عرض چهار روز آینده خریداری کنید؟».
این گونه عنوان ها نیازی به عبارت «به چه دلیل» ندارند. سایر عبارتهای معرفی کننده از قبیل «6راه» و یا «7 قدم»و یا «این» راه انجام … » انتقال این پیام را به عهده می گیرند.

عنوان های امری
عنوان های دستوری که به مخاطبان خود راه انجام کاری را نشان می دهند، موجب افزایش فروش می شوند. در این جا به چند عنوان دستوری توجه کنید:
«در داخل باک اتومبیلتان یک پلنگ بگذارید.» ‹بنزین اسو›
«دنبال هدف های بالا بروید. به افق های جدید دست یابید.» ‹آگهی استخدام نیروی هوایی›
توجه کنید که نخستسن کلمه در یک عنوان امری، بایستی به صورت فعل امری و تهییج کننده باشدکه خواننده را بلافاصله به تحرک وادارد.


عنوان های بی واسطه
این عنوان ها، بدون استفاده از نمایش کلمه ها، معانی پنهانی و ایهام و جناس، به طور مستقیم پیشنهاد فروش را مطرح می کنند: «بلوزهای ابریشم خالص – 30درصد تخفیف» این آگهی به طور مستقیم با شما وارد صحبت می شود. بسیاری از خرده فروشان از آگهی های روزنامه برای تبلیغ کالای خود استفاده می کنند و با آن ها بدون واسطه وارد صحبت می شوند و مشتریان را به فروشگاه های خود می کشانند.

انتخابات صحنه تفکرات مشاوران تبلیغاتی خلاق

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به قوانینی که در خصوص شیوه تبلیغات آن تصویب شد برای بسیاری از تبلیغات چی ها نا امیدی و یاس را به همراه داشت. این اتنخابات گذشته از تمام پیام های سیاسی که در بر داشت به لحاظ تبلیغات سیاسی نیز نکات خاصی را هدف قرار داد.متاسفانه در این انتخابات شاهد عدم کارایی شیوه های تبلیغی بودیم که نشات گرفته از مسائلی بود که سالیان متولی صحنه تبلیغاتی ما به آن دچار بود،بیماری که ناشی از عدم خلاقیت تبلیغاتی بود.

سالها شاهد بودیم که تبلیغات ما تنها در چند پوستر و تراکت خلاصه شده بود و مشاوران تبلیغاتی با اندیشه های سنتی راهی جز آن را پیشنهاد نمی دادند. اما امسال شرایط تبلیغی به گونه ای بود که مشاوران خلاق تنها راه موفقیت را می دانستند و می توانستند موفقیت موکل خود را رقم بزنند

.