تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

انتخابات ‌ریاست ‌جمهوری آمریکا و تسخیر ایده‌ها

طبق ‌پژوهش ‌مؤسسه ‌پژوهشی Pew ‌انتخابات ‌ریاست ‌جمهوری ‌سال ‌2004 ‌آمریکا، ‌مبلغ ‌66‌/‌2 ‌میلیون ‌دلار ‌‌را ‌در ‌زمینه ‌بنرهای ‌اینترنتی (banner ads) ‌هزینه ‌کرده ‌است ‌که ‌این ‌رقم ‌کم‌تر ‌از ‌یک ‌درصد ‌هزینه‌هایی ‌است ‌که ‌برای ‌تبلیغات ‌انتخاباتی ‌در ‌تلویزیون ‌صرف ‌شده ‌است. ‌این ‌ارقام ‌به ‌خوبی ‌تفاوت‌های ‌استفاده ‌از ‌اینترنت ‌و ‌تلویزیون ‌توسط ‌نامزدهای ‌انتخاباتی ‌را ‌نشان ‌می‌‌دهد. ‌به ‌عبارت ‌بهتر، ‌اگرچه ‌با ‌تکیه ‌بر ‌آمار ‌واشنگتن ‌پست، ‌آمریکا ‌ماهانه ‌100 ‌میلیون ‌کاربر ‌آنلاین ‌دارد، ‌اما ‌هنوز ‌تلویزیون ‌تأثیرگذارترین ‌رسانه ‌برای ‌تبلیغات ‌به ‌حساب ‌می‌‌آید.
طبق ‌یک ‌پژوهش ‌دیگر ‌که ‌از ‌سوی ‌گروه ‌آنالیز ‌مبارزات ‌رسانه‌ای ‌ (CMAG) ‌به ‌عمل ‌آمده،‌ ‌تبلیغات ‌تلویزیونی ‌نامزدهای ‌ریاست ‌جمهوری ‌آمریکا ‌از ‌اول ‌آوریل ‌2004 ‌تا ‌30 ‌سپتامبر ‌2004 ‌قریب ‌به ‌4‌/‌333 ‌میلیون ‌دلار ‌بوده است.ادامه...