تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

تبلیغات چی

تبلیغات = موفقیت در سیاست ، تجارت و رقابت

تبلیغات سیاسی ، بهره گیری از تمام علوم

انتخابات ریاست جمهوری سال 75 باعث شد تبلیغات سیاسی  در ایران جایگاه خاصی پیدا کند زیرا در آن سال محمد خاتمی با بهره گیری از همین نوع تبلیغات توانست با رای بالای بر مسند ریاست جمهری ایران تکیه کند.

اما تبلیغات سیاسی چیست؟

تلاش عمدی که توسط برخی افراد یا گروه ها با بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی برای کنترل، تغییر یا شکل دادن نگرش ها صورت می گیرد را تبلیغات می نامند. اما آنچه در تبلیغات سیاسی بیش از انواع دیگر آن مهم است شناخت روش ها تبلیغاتی و استفاده بجا از آنها برای ایجاد حداکثر تاثیر است. تبلیغاتچی باید بیش از آنکه در پی تبعیت از قواعد علمی باشد ، به افزایش میزان ترغیب فعالیت  خود علاقه مند باشد. تبلیغاتچی های روسی ، شکار خود را به دقت انتخاب می کردند و سعی داشتند پیامهای خود را طوری تنظیم کنند که برای گروههای خاصی از مردم ، جذاب باشد.

اگر بنا باشد تبلیغات هدف مورد نظر ما را برآورده سازد حتما باید از تمامی دانش ها بخصوص مردم شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی بهره بگیرد به همین منظور است که در تیم های تبلیغاتی اکثر کشورهای پیشرفته افراد با گرایش های خاص علمی انتخاب می شوند تا بتوانند اثر تبلیغ را گسترش دهند و هدف گیری مخاطب بهتر و اصوای تر انجام گیرد .

تحقیقات بازار

دست اندرکاران تبلیغات با یک چالش عمده روبرو هستند و آن این است که چگونه کالاها، خدمات و ایده های خود را از طریق رسانه ها به خریداران ارایه کنند. از این راه حداکثر بهره وری را از فعالیتهای تبلیغاتی و ترفیعی خود به دست آورند. برای انجام این کار، آنها باید درک مهمی از ارتباط بین محصولات و بازارها داشته باشند. برقراری ارتباط بین محصول و بازار، اصل اساسی بازاریابی و مدیریت بازاریابی است و آنها بااستفاده از ابزارهای خود می توانند به این ارتباطات دست یابند.
متاسفانه نقش و اهمیت بازاریابی در بعضی از موارد به درستی برای دست اندرکاران صنعت و تجارت روشن نیست، مثلاً برای تامین مالی صنعت و خرید مواد اولیه برای تولیدات اهمیت بالایی وجود دارد اما اهمیت اینکه چه محصولاتی را مشتریان می خواهند، چگونه باید این محصولات به اطلاع مشتریان رسانده شود و چگونه این محصولات توزیع شود به خوبی تبیین نشده است.
به منظور طراحی کالا و اثربخشی برنامه ارتباطات منسجم بازاریابی ضروری است که متصدیان تبلیغات درک صحیح و مناسبی از فرایند تحقیقات بازاریابی داشته باشند تا بتوانند با دیدی جامع از فرصتهای بازار، بازارهای هدف مناسب برای شرکت، سیاستها و برنـــامه های قیمت گذاری، توزیع، طراحی و تولید محصولات این برنامه را به صورت کارا و اثربخش طراحی کنند.

هر شرکتی باید توانایی تشخیص فرصتهای جدید بازار را داشته باشد. در محیط پیچیده، همواره فرصتها و تهدیدهای جدیدی وجود دارد.
تهیه اهداف تبلیغات باید برمبنای تحلیل وضعیت (تحقیق بازار از جایگاه بازار، مشتری، رقبا) و شناسایی و تعریف ویژگیهای ترفیعی که شرکت یا نام تجاری محصول با آن مواجه است صورت پذیرد. اهداف تبلیغات از اهداف و بازاریابی شرکت نشات می گیرد.
اهداف و استراتژی های بازاریابی بیان کننده این است که برنامه کلی بازاریابی شرکت طی یک مدت معین به چه چیزهایی دست پیدا خواهد کرد. اهداف بازاریابی غالباً در نتایج مشخصی همانند حجم فروش، سهم بازار، سود، یا برگشت سرمایه تعریف می شود. اهداف بازاریابی مناسب و دقیق غالباً قابل کمی شدن (مثلاً افزایش 10 درصد فروش محصول X در بخش مصرف کنندگان بازار در ماه 12 آینده - واقع گرایانه و قابل دستیابی هستند. مثلاً بعضی از شرکتها در جستجوی توسعه توزیع و فروش محصولات شان در بخشهای مختلف بازار هستند. یا بعضی از شرکتها می خواهند حجم فروش محصولات خود را به مشتریان فعلی خود افزایش دهند.
به سبب اینکه تبلیغات جزیی از ابزار آمیخته بازاریابی است مدیران ارتباطات بازاریابی شرکت (مدیران تبلیغات) باید برنامه بازاریابی شرکت را مرور کنند و دریابند که شرکت طی برنامه بازاریابی خود می خواهد به چه چیزی دست پیدا کند. مدیران تبلیغات باید توانایی تبدیل و تفسیر اهداف بازاریابی شرکت به اهداف ارتباطات و اهداف ترفیعی ویژه را داشته باشند.

تعامل روابط عمومی با معماری اطلاعات

همانطور که می دانیم معماری اطلاعات روش،وسیله یا متدی است برای برنامه ریزی توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانها و به عبارت دیگر چارچوبی است برای یکپارچه سازی منابع سازمان در بستر فناوری اطلاعات. روابط عمومی های الکترونیک به عنوان واحدهای ارتباطی – اطلاعاتی سازمان ها می توانند نقش مهمی را در بهینه سازی تاثیرات معماری اطلاعات در سازمان داشته باشند چرا که در سازمان هایی که جایگاه و نقش روابط عمومی به طرز مناسبی شناخته و تعیین شده است روابط عمومی به عنوان سلولی تراوا در بدنه سازمان کار ورود اطلاعات به سازمان و همچنین خروج اطلاعات از سازمان را انجام می دهد این نقش با بحث توزیع اطلاعات جلوه کامل تری به فعالیت روابط عمومی ها می دهد. در تعریفی کلی معماری را ترکیبی از علم، هنر و تجربه که در رشتههایی نظیر ساختمان دارای قدمتی چند هزار ساله است معرفی می کنند. معماری اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک یعنی ارائه توصیفی فنی از یک سیستم همه جانبه نگر و آینده نگر روابط عمومی (با توجه به تعریف سیستم) که نشان دهندة ساختار اجزاء آن، ارتباط بین اجزا (که شامل سخت افزارها، نرم افزارها و نیروی انسانی باشد) و اصول و قواعد حاکم بر طراحی و تکامل آنها در گذر زمان است.

اساس معماری اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک این است که رویکرد معماری را در برنامه ریزی و توسعه فناوری اطلاعات در واحد روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی بکار می گیرد نگرش معماری اطلاعات در روابط عمومی الکترونیک در ابتدا بر توسعه زیرساختی، آموزش و فرهنگ سازی، راهیردهای کوتاه مدت و راهبردهای طولانی مدت تاکید می ورزد. اساس معماری اطلاعات این است که رویکرد معماری را (که سالها در سایر رشته های مهندسی بکار رفته است) در برنامه ریزی و توسعه فناوری اطلاعات در یک سازمان یا دولت بکار گیرد . برنامه ریزی معماری اطلاعات در یک سازمان یا دولت (محلی یا ملی)در سه مرحله عمده انجام می شود :

1. تدوین معماری موجود (وضعیت موجود سازمان از نظر فناوری اطلاعات را بررسی می کند)

2. تدوین معماری مطلوب (وضعیت مطلوب سازمان از نظر فناوری اطلاعات را تعیین می کند)

3. تدوین برنامه گذار از وضع موجود به وضع مطلوب (با توجه به امکانات ، منابع و محدودیتها). و تعریف معماری اطلاعات نیز در روابط عمومی عبارتست از: ارایه چارچوبی یکپارچه برای تعریف،‌ استنتاج و یا نگهداشت فناوری اطلاعات موجود و نیازمندی‌های فناوری اطلاعات جدید برای دسترسی به اهداف استراتژیک روابط عمومی در امر اطلاع رسانی و بهبود ارتباطات سازمانی".

بنابرای لازم و ضروریست تا روابط عمومی ها نگاهی جدی به معماری اطلاعات داشته باشند و مخصوصا حال که در جهت دیجیتالی شدن قدم بر می دارند باید شرایط و معماری آن را فرا بگیرند و بکار ببندند.

۱۰نکته برای تبلیغات در اینترنت با بودجه صفر

 در این مقاله سعی شده است 10 نکته مهم تبلیغات در اینترنت را برای شما بازگو کنیم. 

۱) با یک مجله اینترنتی دیگر که مشترکان قابل ملاحظه دارد، آگهی تان را پایاپای کنید و حتما در آگهی خود وعده بدهید که به مشترکان تازه یک هدیه «رایگان» اعطا خواهید کرد. این هدیه رایگان می تواند یک کتاب الکترونیکی یا یک «اسکرین سیور»Screensaver باشد. مشترکان را به صفحه ویژه ای بفرستید که بتوانند این هدیه را «داون لود» Download کنند. در آن صفحه نیز به تبلیغ خدمات و محصولات خود بپردازید. فقط کافی است بنشینید و شاهد سیل مراجعه کنندگان باشید.

2) اگر مجله اینترنتی منتشر می کنید، در هر شماره جدید به خوانندگان تان در قبال ارائه سه یا پنج آدرس ایمیل دوستان و بستگان شان، چیزی را پیشکش کنید. آنها از شما ممنون خواهندشد.

3) در چند «فهرست پستی» Mailing List مشترک شوید و سوالاتی مطرح سازید و به سایر پرسش ها پاسخ دهید و یادتان باشد که فایل مخصوص امضای تان را بگنجانید.

4) تمامی گروه های مختلف BBS, Usenet و Forum مورد علاقه تان را بکاوید و به نوشتن سوال و جواب بپردازید و حتما فایل امضای خود را پیوست کنید. راه بهتر این است که مقاله جالب توجهی (مانند همین مقاله) را بنویسید و به مجله ای اینترنتی بفرستید که پایگاه مشترکان گسترده ای دارد. خیلی زود معروف خواهید شد...

5) برای سردبیر یا «وب مستر» Webmaster سایتی دیگر، یادداشت مثبتی بنویسید. آنها آن را می پسندند و شاید اظهارنظر شما را در نشریه خود بگنجانند. همچنین باید کلیه «دفترچه بازدیدکنندگان» Guestbooks مورد علاقه تان را که در خلال وبگردی می یابید، امضا کنید، امضایی که چشمگیر است!

6) در سرویس های خبری ذیل انتشار نشریه یا سایت اینترنتی خود را اعلام نمایید. برخی از آنها کاتالوگ های قابل جستجو و بازدیدکنندگان زیادی دارند و شیوه مطمئنی برای یافتن مشترکان جدید هستند:
E-ZineZSearch Engine
Infobot
E-Zine-John Labovits
Ezine News
NEW-List
Newsletter Access
Liszt
Escribe
List of Lists
Zineworld
List of Publicly Mailing List 

7) اگر وب سایت دارید، یک صفحه پیوندهای (Links) متقابل بگذارید و با سایت هایی که وجه مشترک دارند، به مبادله پیوند بپردازید. برای «وب مستر» نامه شیوایی بنویسید و از وی تقاضای یک پیوند متقابل کنید. هرگز زیان نخواهید کرد.

8) نشریه و خبرنامه (Newsletter) اینترنتی خود را به همه جستجوگرهای بزرگ بدهید. «عنوان» (Title) را قبل از نام (Name) بگذارید وگرنه آدرس شما نادیده گرفته خواهد شد.

9) در سایت خود یک مستطیل برای «اکنون مشترک شوید» بگذاریدو از بازدیدکنندگان بخواهید آدرس ایمیل شان را آنجا بنویسند- همین و بس! توضیح دهید که آدرس های ایمیل را در کمال رازداری حفظ خواهید کرد و به مشترکان جدید هدیه ای «رایگان» دهید.

10) در سایت یا نشریه اینترنتی خود یک مسابقه برگزار کنید و به مشترکی که بیشترین تعداد آدرس ایمیلی دوستان و بستگانش را جهت اشتراک نشریه تان ارسال می کند، یک سی دی یا کتاب رایگان بدهید. زمان مسابقه را محدود سازید، تا بازدیدکنندگان عجله کنند.

منبع خبر : واحد پژوهش و تحقیق MLM

چگونگی حفظ مشتریان اینترنتی

گسترش اینترنت به طور چشمگیری توانایی کسب و کارها را برای حفظ مشتریان تهدید می کند. از آنجایی که حفظ مشتریان بر رشد و سوددهی تاثیر می گذارد اعمال راهبردهای اثربخش حفظ مشتریان در محیط تجارت الکترونیک برای کسب وکارها ضروری است.
مدیران برای حداکثر ساختن شانس حفظ مشتریان برای شرکت، چه فعالیتهای ویژه ای را می توانند انجام دهند؟
مطالعات پژوهشی براین امر تاکید می‌ورزد که ابتکار عمل برای حفظ مشتری باید با تقسیم بندی مشتریان اینترنتی براساس سطح مهارت و آگاهی آنها و موردخطاب قراردادن هر بخش، متناسب با نیازهایشان آغاز شود.
برای کاربران مبتدی، ابتکار عمل برای حفظ مشتری باید بر ابزارهایی تمرکز کند که به کمک آنها بر موانع تکنیکی غلبه کنند و به کاربران حرفه ای تبدیل گردند.
نمونه هایی از این ابزارهای خاص عبارتند از: ارائه نمونه ها و کمکهای اینترنتی کامل و روشن – انجام جستجوی خودکار نام کاربر و رمز عبور (که مکرر در مطالعات به عنوان یک مشکل بیان شد) – ارائه محرکهایی برای پذیرش عناصر پیشرفته تر و ایجاد یک انجمن از کاربران که شرکت کنندگان بتوانند در آنجا با یکدیگر تبادل نظر کنند.
برای کاربران حرفه ای ابتکار عمل برای حفظ باید بر ابزارهایی متمرکز باشد که تعهد و اعتماد را در روابط خلق می‌کند. براساس مطالعات، تعهد و اعتماد ازطرق زیر افزایش می یابد: اعطای اختیار به مشتریان – افزایش هزینه‌های توقف استفاده از خدمت – اطمینان از سهیم شدن در ارزشها – اجرای ارتباطات اثربخش و فعال – اطمینان از احساس امنیت.
درنهایت تجزیه وتحلیل هزینه و منفعت باید به اجرا درآید تا اطمینان حاصل شود که ابتکار عمل در حفظ مشتریان به برگشت سرمایه مطلوبی منجر می شود.
توجه به این موضوع اهمیت دارد که همه مشتریان سودمند نیستند و بسیاری از شرکتهای تجارت الکترونیک که خیلی سریع کسب و کار خود را گسترش داده اند، مشتریان جدیدی به دست می آورند که ممکن است هیچگونه سودی برای آنها دربرنداشته باشد. گسترش اینترنت به طور چشمگیری توانایی کسب و کارها را برای حفظ مشتریان تهدید می کند. از آنجایی که حفظ مشتریان بر رشد و سوددهی تاثیر می گذارد اعمال راهبردهای اثربخش حفظ مشتریان در محیط تجارت الکترونیک برای کسب وکارها ضروری است.
مدیران برای حداکثر ساختن شانس حفظ مشتریان برای شرکت، چه فعالیتهای ویژه ای را می توانند انجام دهند؟
مطالعات پژوهشی براین امر تاکید می‌ورزد که ابتکار عمل برای حفظ مشتری باید با تقسیم بندی مشتریان اینترنتی براساس سطح مهارت و آگاهی آنها و موردخطاب قراردادن هر بخش، متناسب با نیازهایشان آغاز شود.
برای کاربران مبتدی، ابتکار عمل برای حفظ مشتری باید بر ابزارهایی تمرکز کند که به کمک آنها بر موانع تکنیکی غلبه کنند و به کاربران حرفه ای تبدیل گردند.
نمونه هایی از این ابزارهای خاص عبارتند از: ارائه نمونه ها و کمکهای اینترنتی کامل و روشن – انجام جستجوی خودکار نام کاربر و رمز عبور (که مکرر در مطالعات به عنوان یک مشکل بیان شد) – ارائه محرکهایی برای پذیرش عناصر پیشرفته تر و ایجاد یک انجمن از کاربران که شرکت کنندگان بتوانند در آنجا با یکدیگر تبادل نظر کنند.
برای کاربران حرفه ای ابتکار عمل برای حفظ باید بر ابزارهایی متمرکز باشد که تعهد و اعتماد را در روابط خلق می‌کند. براساس مطالعات، تعهد و اعتماد ازطرق زیر افزایش می یابد: اعطای اختیار به مشتریان – افزایش هزینه‌های توقف استفاده از خدمت – اطمینان از سهیم شدن در ارزشها – اجرای ارتباطات اثربخش و فعال – اطمینان از احساس امنیت.
درنهایت تجزیه وتحلیل هزینه و منفعت باید به اجرا درآید تا اطمینان حاصل شود که ابتکار عمل در حفظ مشتریان به برگشت سرمایه مطلوبی منجر می شود.
توجه به این موضوع اهمیت دارد که همه مشتریان سودمند نیستند و بسیاری از شرکتهای تجارت الکترونیک که خیلی سریع کسب و کار خود را گسترش داده اند، مشتریان جدیدی به دست می آورند که ممکن است هیچگونه سودی برای آنها دربرنداشته باشد.