-
ممنوعیت آگهی هلههولهها برای کودکان در انگلیس
چهارشنبه 19 دیماه سال 1386 13:38
انگلیس تبلیغات هلههولهها ( junk food ) را برای افراد زیر 16 سال ممنوع کرد به گزارش خبرگزاری فرانسه این ممنوعیت که به هدف تشویق تغذیه سالم و مقابله با موج فزاینده چاقی کودکان از اول سال میلادی جدید به اجرا در میآید، شکل گسترش یافته ممنوعیت مشابه قبلی برای افراد زیر 10 سال است. این ممنوعیت به طور خاص تبلیغات...
-
تبلیغات بیرون از خانه چیست؟
پنجشنبه 29 آذرماه سال 1386 11:46
راهکار ها و شیوه های مختلفی برای یک تبلیغ مناسب و تاثیر گزار وجود دارد . در مقاله ای که لینک آن را برای مطالعه در وبلاگ قرار دادم می توانید اطلاعات مفیدی را در این خصوص کسب کنید. تبلیغات بیرون از خانه چیست و از چه روشهایی استفاده میکند؟ تبلیغات بیرون از خانه (outdoor advertising) در زبان جهانی تبلیغات به هر نوع از...
-
تاریخچه عکاسی تبلیغاتی
یکشنبه 25 آذرماه سال 1386 08:54
پس ازپایان جنگ دوم جهانی نیمه غربی اروپای ویرانه که با کمک های مالی متفق قدرتمندش ایالات متحده رو به بازسازی عمومی می رفت اندک اندک چون ققنوسی از خاکستربرمی خواست وجانی تازه درکالبدش دمیده می شد. بازار تولید که کاملاَ بی رونق مانده بود. اروپای درمانده را به سوی مصرف گرایی کشاند. چرا که فروشگاه ها خالی بودند و شهروندان...
-
تجربه ٬ تخصص و خلاقیت
دوشنبه 19 آذرماه سال 1386 10:45
شاید بارها شده که جای خالی یک مشاور تبلیغات را احساس کرده باشید تا شما را در فروش یک محصول و یا چگونگی ارایه خدمات با شیوه های خلاقانه یاری دهد. شاید علاقه مند هستید که یک نشریه داخلی موفق برای شرکت یا موسسه خود داشته باشید. تا بتوانید بهتر با کارکنان و مخاطبان خود ارتباط برقرار نماید. شاید نیاز به ارتباط مستمر و...
-
تیزر تبلیغاتی بانک صادرات
دوشنبه 19 آذرماه سال 1386 10:23
خلاصه داستان تیزر تبلیغاتی بانک صادرات: نمایش استادیوم پرازتما شاگران جوان که منتظر ادامه مسابقه فوتبال هستند. سپس دراتاق فرمان استادیوم ( محل استقرارگزارشگران مسابقه ) دو گزارشگر در حالیکه به اشتباه کلید بلندگوی استادیوم درحالت روشن بوده وصدای داخل اتاق درحال پخش برای تماشاگران است با یکدیگر صحبت می کنند. یکی...
-
بازاریابی چیست؟
جمعه 2 آذرماه سال 1386 08:16
بازاریابی یعنی همگراسازی همه فعالیتهای شرکت در مسیر فروش بیشتر . در واقع مهم نیست که بازاریابی را چه تعریف کنیم. مهم این است که بدانیم نمیشود در دنیای مدرن امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی ادامه داد و باز مهمتر اینکه: بازاریابی همان تبلیغات...
-
خداحافظ خبرنامه کاغذی ،سلام اطلاع رسانی الکترونیک
جمعه 11 آبانماه سال 1386 09:56
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد از اجرایی شدن طرحی خبر داده که به موجب آن تمامی خبرنامهها ونشریههای کاغذی داخلی سازمانها و وزارت خانهها باید جای خود را به پایگاههای اطلاعرسانی الکترونیک بدهند و روابطعمومیها رفتهرفته با دنیای کاغذی خود خداحافظی کنند. پاریاب، رئیس شورای اطلاعرسانی دولت نیز پیش از این خواستار...
-
پوشش رسانه ای راز موفقیت سازمان
پنجشنبه 7 تیرماه سال 1386 23:47
چند وقتی است که در خصوص شخصیت ها و سازمانهای دولتی و خصوصی که پرآوازه شدن تحقیقی را شروع کردم . آنچه در نتایجی که بدست آوردم مرا شگفت زده نمود ، نقش رسانه های خبری مانند مطبوعات و رادیو و تلویزیون در افزایش یا کاهش محبوبیت سازمانها و افراد بود. پوشش رسانه ای ، وقایع یا فعالیت های سازمانهای دولتی یا خصوصی از دیر باز در...
-
تبلیغات سیاسی ، بهره گیری از تمام علوم
دوشنبه 28 خردادماه سال 1386 11:27
انتخابات ریاست جمهوری سال 75 باعث شد تبلیغات سیاسی در ایران جایگاه خاصی پیدا کند زیرا در آن سال محمد خاتمی با بهره گیری از همین نوع تبلیغات توانست با رای بالای بر مسند ریاست جمهری ایران تکیه کند. اما تبلیغات سیاسی چیست؟ تلاش عمدی که توسط برخی افراد یا گروه ها با بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی برای کنترل، تغییر یا شکل...
-
تحقیقات بازار
جمعه 25 خردادماه سال 1386 21:10
دست اندرکاران تبلیغات با یک چالش عمده روبرو هستند و آن این است که چگونه کالاها، خدمات و ایده های خود را از طریق رسانه ها به خریداران ارایه کنند. از این راه حداکثر بهره وری را از فعالیتهای تبلیغاتی و ترفیعی خود به دست آورند. برای انجام این کار، آنها باید درک مهمی از ارتباط بین محصولات و بازارها داشته باشند. برقراری...
-
تعامل روابط عمومی با معماری اطلاعات
دوشنبه 21 خردادماه سال 1386 22:29
همانطور که می دانیم معماری اطلاعات روش،وسیله یا متدی است برای برنامه ریزی توسعه کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانها و به عبارت دیگر چارچوبی است برای یکپارچه سازی منابع سازمان در بستر فناوری اطلاعات. روابط عمومی های الکترونیک به عنوان واحدهای ارتباطی – اطلاعاتی سازمان ها می توانند نقش مهمی را در بهینه سازی تاثیرات معماری...
-
۱۰نکته برای تبلیغات در اینترنت با بودجه صفر
پنجشنبه 17 خردادماه سال 1386 12:14
در این مقاله سعی شده است 10 نکته مهم تبلیغات در اینترنت را برای شما بازگو کنیم. ۱) با یک مجله اینترنتی دیگر که مشترکان قابل ملاحظه دارد، آگهی تان را پایاپای کنید و حتما در آگهی خود وعده بدهید که به مشترکان تازه یک هدیه «رایگان» اعطا خواهید کرد. این هدیه رایگان می تواند یک کتاب الکترونیکی یا یک «اسکرین سیور»Screensaver...
-
چگونگی حفظ مشتریان اینترنتی
سهشنبه 15 خردادماه سال 1386 19:47
گسترش اینترنت به طور چشمگیری توانایی کسب و کارها را برای حفظ مشتریان تهدید می کند. از آنجایی که حفظ مشتریان بر رشد و سوددهی تاثیر می گذارد اعمال راهبردهای اثربخش حفظ مشتریان در محیط تجارت الکترونیک برای کسب وکارها ضروری است. مدیران برای حداکثر ساختن شانس حفظ مشتریان برای شرکت، چه فعالیتهای ویژه ای را می توانند انجام...
-
تشویق و تبلیغ
پنجشنبه 27 اردیبهشتماه سال 1386 09:57
تشویق یکی از ابزار تبلیغاتی است که متاسفانه تنها در کشور ما نادیده گرفته می شود. اتفاقی دیروز برام افتاد که خیلی جالب بود٬ سوار ماشین شدم برای رسیدن به منزل سه نفر آقا بودیم که عقب نشسته بودیم و یه خانوم چادری البته از نوع- درست و حسابیش - زمانی پس طی مسافتی هنگامی که خانوم خواست پیاده بشه و کرایه خودش رو ژرداخن کنه...
-
مفهوم روابط عمومی
دوشنبه 17 اردیبهشتماه سال 1386 21:26
شما در یک مهمانی ، یک دختر بسیار زیبا رو می بینین و ازش خوشتون میاد ، بلافاصله کراواتتون رو مرتب می کنین و میرین پیشش ، اون رو به یک نوشیدنی دعوت می کنیین ، وقتی کیفش می افته براش از روی زمین بلند می کنین ، در آخر هم براش درب ماشین رو باز می کنین و اون رو به یک سواری کوتاه دعوت می کنین و میگین : " در هر حال ،من پسر...
-
فروشنده - تبلیغات - خریدار
پنجشنبه 13 اردیبهشتماه سال 1386 09:17
آنچه در دنیای امروز مسلم است این است که زمانی فروشنده می تواند بفروشد و هنگامی خریدار می تواند بخرد که آگاهی و اطلاع رسانی درست صورت گرفته باشد . اطلاع رسانی که فروشنده برای کالای خود انجام میدهد و آگاهی که خریدار باید نسبت به محصولی که می خرد داشته باشد حال چه عامل این اتصال را فراهم می کند و ارتباط فروشنده و خریدار...